Ar Prudentia palīdzību tiek izveidots viens no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Baltijā Food Union

2011. gadā notika darījums, kurā stratēģiskais investors Andrejs Beshmeļņickis iegādājās vienu no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā – Rīgas Piena kombinātu. Ar šo darījumu A.Beshmeļņickis uzsāka Latvijas piena pārstrādes nozares konsolidēšanu. Pēc uzņēmuma iegādes tas mainīja fokusu uz augstākas pievienotās vērtības radīšanu un lielāku saražotās preces eksportu. Šajā darījumā Prudentia pārstāvēja pārdevējus.

 

Neilgi pēc tam, 2011. gada nogalē, tika iegādāts Latvijas piena produktu ražotājs ar tobrīd vienu no spēcīgākajiem zīmoliem – Valmieras piens. Virzoties uz piena pārstrādes konsolidēšanu un efektivizēšanu, 2012.gada sākumā Rīgas Piena kombināts un Valmieras piens tika apvienoti, izveidojot Food Union. Prudentia piedalījās darījumā kā pircēja pārstāvis, kā arī vēlāk bija apvienošanās darījuma konsultants.

 

Food Union nesenākais darījums Latvijā bija augstas pievienotas vērtības piena produktu ražotāja Rīgas piensaimnieks pievienošana grupai. Darījums tika noslēgts 2015. gada rudenī un iezīmēja konsolidācijas iezīmes arī Baltijas līmenī, jo darījums bija jāakceptē gan Latvijas, gan arī Lietuvas konkurences uzraugiem. Prudentia darījumā konsultēja pircēju.

Kārlis Krastiņš: Food Union lielisks tirgus konsolidācijas piemērs Latvijā

 

Food Union grupu Latvijas kontekstā patiešām var izcelt kā labo piemēru, kā veikt tirgus konsolidāciju, paplašināties starptautiski un nest Latvijas vārdu pasaulē. No Rīgas Piena kombināta un Valmieras piena apvienošanas 2012. gadā, Food Union pāris gadu laikā ir kļuvis par vienu no TOP spēlētājiem Baltijas piena pārstrādes tirgū un vienu no lielākajiem Baltijas jūras reģiona saldējuma ražotājiem ar kopējo apgrozījumu gandrīz 250 miljonu apmērā 2016.gadā. Tik īsā laikā šī ekspansija bija iespējama caur uzņēmumu iegādes darījumiem. Bez jau pieminētajām iegādēm Latvijā, kurās Prudentia bija konsultants, Food Union ir veicis arī vairākus darījumus ārvalstīs, kā piemēram, Igaunijā, Dānijā, Norvēģijā, Rumānijā, Baltkrievijā. Papildus tam, uzņēmums spējis paplašināties arī Ķīnas tirgū, kas norāda uz uzņēmuma globāla mēroga domāšanu.

 

Kopumā uzskatu, ka Food Union stāsts var būt kā iedvesma arī citiem Latvijas uzņēmumiem un ražotājiem, kā arī ir labs piemērs, kā ar pārdomātu M&A stratēģiju var relatīvi īsā laikā sasniegt augstus mērķus. Un protams, esam lepni, ka arī Prudentia kā vairākkārtējs M&A konsultants ir piedalījusies šādas veiksmīgas grupas izveidē.